söndag 2 september 2007

En effektiv helg....

.... men det har inte blivit något scrappande.





Det började med Hollywood-fest på fredagen på jobbet. Det var jättetrevligt och festkommiten hade verkligen ansträngt sig. Foto kommer säkerligen under veckan. (Min man har varit i USA och haft kameran med sig, så jag har varit utan den, och varit tvungen att förlita sig på andra fotografer).





Lördagen innebar shopping med en vännina. Det blev ett par (tighta!) jeans. Försäljaren var väldigt noga med att påpeka att ett par jeans inte ska gå att knäppa utan att man "hoppar" i dem och hållerin magen första gången. "Jag lovar att de töjer och formar sig...." Ja, ja, vi får väl se!





Helgens stora överraskning blev när jag kom hem från shoppingen. Då hade mannen slutat tidigare på fredagen, lyckats ta ett flyg ett dygn tidigare och kommit hem medan jag var på stan. Härlig överraskning! Därav ingen scrapping som jag planerat på lördagskvällen. Men väl presenter (han är duktig på det, min man), ost och gott vin.





Idag har vi slitit hårt. Jag har efter mycket om och men insett att när man bor i en trea och har ett extra rum som ska vara arbetsplats för två personer och gästrum, så kan man inte sprida sina pysselgrejor hur som helst. Hur mycket jag än skulle vilja! Så idag har det blivit operation uppröjning, och vi har städat ur 4 garderober, för att få två hyllplan lediga till mina pysselgrejor, så att vi kan kasta ut ena bokhyllan, så att vi kan köpa bäddsoffan vi är på jakt efter. Den där fantastiska scrapplatsen som man ser bilder på då och då, får jag väl drömma om ett tag till....





Som belöning för dagens arbete blev det pizza och sedan lite pyssle. Ett kort till en kollega som ska sluta. (Som inte kolla min blogg..) Här är det!
Tack för mig för idag!

/Frida

Inga kommentarer: