onsdag 5 september 2007

Scrap-beroende?

Min man undrade lite försynt idag om det fanns en risk att jag skulle bli scrap-beroende... Bli, tänkte jag!?! Är troligtvis redan..... Någon mer som är det?! :-)



Här är resultatet av gårdagens scrappande. Jag gjorde den efter veckans skissutmaning på swescrapbook. Tänkte först skicka in den, men ångrade mig när jag kom och tänka på ett bättre kort att scrappa den på. Den blev ju lite amerikansk med färger och stjärnor, och det var inte medvetet. Men, jag har ju ca 150 foto att scrappa från vår 3 månaders vistelse i USA i höstas. Nu ska jag försöka få fram "första sidan" med inspiration från denna LO. Det ska jag göra till helgen.


Fotona gillar jag mycket, och det är min bror Fredrik och hans sambo Cina som har tagit dem. Jag har "bluddrat" personernas ansikten lite, så man kan ju inte se likheterna så mycket. Men de finns där, det kan jag garantera. Jag gillar verkligen att scrappa på den här typen av foto. Sådana som vi har massor av, eller hur. Sådana som blir ganska alldagliga i ett fotoalbum, men som man kan lyfta med scrapping. Det tycker jag är utmaningen med att scrappa.

Material:
- Bazill cardstock (röd, mörkblå och ljusblå)
- Mönsterpapper - Cherry arte Arcade - Star search
- QK - Star, Metro
- Rubons - LULU
- Penna - Gelly roll, vit.

Nu ska jag spana foto till swescrapbooks Hemlisutmaning. Har fastnat lite.....

/Frida

1 kommentar:

Karin sa...

Ja, här är en som är rejält scrapberoende, men det vet du redan...Härligt upplägg på den här lo:n.
Trevlig helg och kram från Karin