lördag 26 januari 2008

Storm

Brrr! Det blåser storm idag och jag avskyr det! Jag har alltid avskytt när det blåser hårt. Det är något med ljudet, tror jag! Det blev inte bättre av att jag, när vi var i USA hösten 2006, var med om ett oväder (inte så allvarligt egentligen) där det kom tornadovarningar, och också en tornade, fast inte precis där vi bodde. Hu, vad det var läskigt, och vad jag var rädd! Konstigt vad sådana händelser kan sätta spår.....

Så idag har jag gått runt och lyssnat på ljudbok i mp3-spelaren och storstädat lägenheten (inget ont som inte har något gott med sig...). Nu verkar stormen i alla fall ha lagt sig och jag har landat i TV-soffan och tänkte kolla in Harry Potter på TV, och kanske avnjuta lite popcorn. Härlig lördagskväll altså!

Imorgon kommer min älskade lilla brorsdotter/guddotter, min tvillingbror och hans sambo och hälsar på! Jag längtar redan!!!!

/Frida

Inga kommentarer: