måndag 7 januari 2008

Nytt postpaket!

Finns det något bättre än att det finns en postavi på hallgolvet när man kommer hem, och man vet att man beställt scrapmaterial men trodde det skulle ta några dagar till innan de kom! Lycka! Fick underbara papper från Chatterbox med härlig struktur, hjärtan och blommor. Vet inte vad jag ska ha dem till, men så handlar jag alltid. På impuls! Sedan får de ligga i lådan till jag kommer på vad jag ska använda dem till. Jag älskar att bläddra bland mina papper...


Jag hade dessutom beställt ett månadspaket (scrapaddicted) och vilka härliga papper det innehöll! BoBunny. Jag har aldrig köpt av de märket innan. De går i rosa toner och har en undebar metallicyta. De vill jag scrappa sommarbilder på!

Men jag har bestämt att jag ska vara strikt och scrappa förra året månad för månad, och det är bara februari än så länge. Här kommer Layouterna 2007 och Januari som jag gjort efter skisserna i förra inlägget.

Material till 2007:
Bazill cardstock (svart och grå)
Mönsterpapper: American crafts. The Goods Flip flops (mönstrat och lila)
Making Memories: photo ancors pewter, eyelet shapes swirl.
QK: Metro (bokstäver), Marissa (siffror)
Penna: Sakura Gelly roll
Material till Januari:
Bazill cardstock (svart och brun)
Mönsterpapper: Scribble scrabble (där jag kastat resten av "namnkanten")
QK: Snöflinga
Brads: YouDo
Det var verkligen jätteroligt att jobba med detta formatet! Det ska jag fortsätta med. Nu ska jag "bläddra" lite till bland mina nya papper.....
/Frida

2 kommentarer:

Karin sa...

Rolig idé at scrappa året!! Visst är det kul med nya scrapsaker....man blir som ett barn på julafton.

Cecilia sa...

Ååå, vad härligt med scrappost! Väntar också paket...
Kul scrapidé!