måndag 20 augusti 2007

Resultatet av fredagens scrappande


Vilken härlig fredagkväll jag hade, med scrappande helt utan att bli störd. Det blev ganska sent... och resultatet blev 2 scrapbooking layouter och två kort. Korten skulle skänkas bort direkt på lördagen så de hann jag inte med att scanna. Layouterna kommer här:

Inspirationen till denna tog jag från Karins (http://www.kajsaloppan.blogspot.com/) layout En trygg hand. Det är sällan jag använder vit bakgrund, men jag blev nöjd och måste nu direkt köpa fler vita.

Material: Cardstock - Bazill, Mönsterpapper - We R Memorykeepers Bloom och Love is on the line, Reminisce Love actually, QK - Metro, Brad - You Do Ruby razz, Ink - Brilliance Pearlescent orchid och Pearlescent white. Fotot är taget av Kasper Levisson.

Min andra layout gjorde jag en skiss till redan i somras, och den blev omedvetet ganska lik den första. Den är "syster" med layouten Ringen.

Material: Cardstock - Bazill, Mönsterpapper - American crafts Bookshelf shakespear, Tukan exklusiv transparent, Pärlor - Panduro hobby, Brads - You do Mini round brads och Heart brads, Bokstäver Trademarks rubons LULU, Ink Brilliance lightning black.



2 kommentarer:

Karin sa...

Så kul att du scrapliftat min LO. Den här blev ju helt underbar!!! Jag gillar väldigt mycket att ha vit cardstock som grund. Den andra layouten blev också härlig.
Kram Karin

Linda sa...

Hejsan!
För en som inte har så stor koll på vad scrapbooking igentligen är verkar din sida både vara för oss nybörjare och för dem som har mkt vana. Jag tycker om hur du använder dig av olika teman på dina foton. På detta sett får man god ideér hur man kan börja använda olika material, färger, texter mm. Ser fram emot kommande nya inslag som kanske till och med leder till något "verk" från min sida. MVH Linda