torsdag 16 augusti 2007

Häst och vagn

Här har vi mera bröllopsbilder. Jag lägger in bilder allt eftersom och just nu är det bröllopslayouter som blivit scannade. Fast, jag är inte riktigt vän med scanningen än. Tips emottages tacksamt.




Här är en dubbelsida från vår tur med häst och vagn. Dessa fotona är också tagna av Kasper Levisson. Det är Bengt och Mona Gullbrandsson från Stall Fredskog som kör. www.fredskog.com De kan varmt rekommenderas. Här hade jag ganska många framkallade foto att arbeta med, och vilka jag inte ville "klippa i". Jag valde därför att göra en dubbelsida. Det blir lätt lite rörigt med många lika stora foto, tycker jag, därför ville jag inte ha så många mönstrade pappaer utan satsade i stället på flera likadana utsmyckningar, som hästskon.

Här har jag använt Bazill cardstock som bas (brunt). Det randiga papperet (vet ej länge tillverkaren) har jag sytt på med symaskinen med korsstygn. Förvånansvärt enkelt och det blev bra på första försöket. Ett tips är bara att sätta en tejpbit på baksidan för att hålla fast trådarna så att de inte går upp igen.

Den stora hästskon har jag ritat på frihand och fäst med svarta brads (Bazzill wings 5 mm). De små hästskorna är QK, liksom titeln (metro). Hjärtanen (reprint) har jag använt för att markera fotona och "föra dem mer samman". De är mina favoriter och används på många av mina layouter.



1 kommentar:

Karin sa...

Hej! Vilken fin blogg du har gjort. Jobbat på med en ordlista också. Kul att ha dig som "blogg-kompis" nu när vi inte ses så ofta.
Härliga layouter från bröllopet.
Kram Karin