fredag 17 augusti 2007

Hemmakväll

Nu är det ensam hemmakväll med fri scrapping! Det har inte blivit så mycket scrappat under semestern, men däremot har jag gjort många skisser (går utmärkt att göra i solstolen). Så nu är det bara att sätta igång. Som jag har längtat! Idag har jag dessutom varit och handlat 3 nya Brilliance stämpeldynor, Pearlecent olive, Pearlecent orchid och moonlight white, 2 paket glue-dots (nu ska jag inte bli utan igen...) och en cirkel-skärare. Har blivit så himla inspirerad av alla cirklar som jag sett hos många scrappare. Det blir garanterat en cirkel-layout ikväll.





Här kommer en layout, som på sitt sätt är cirkelinspirerad. Ytterligare en bröllopslayout med foton av Kasper Levisson. En del av nederkanten och vänsterkanten har klippts bord i scanningen. Där är mer grön kant i orginal.



Jag har utgått från färgerna rött, rosa och grönt som finns i buketten. Ringen är av små självhäftande strass-stenar. Titeln, Ringen, är QK Metro som jag klistrat på ytterligare ett papper och klippt ut. Lite pilligt men resultatet blev ganska bra, tycker jag.



Min andra layout här är från ett album som jag börjat på: Att vara 2 som fyller år. Det ska handla om min tvillingbror och mig, och mina tankar kring att vi faktiskt är två, alltid varit två och alltid kommer att vara två. För mig är det nämligen alldeles självklart att ha en tvilling och det är svårt att tänka sig att vara ensam. Hur är det egentligen att ha en egen födelsedag?! Dessutom är jag så otroligt glad för min tvillingbror och inser att jag är priviligerad som har honom, så det blir ju också något av en hyllning!


Jag har börjat att leta upp gamla foto på oss som jag ska scrappa på. Det ska bli kul, men inte helt lätt. Albumen är dessutom fyllda av tvillingarna framför födelsedags-tårtan, och det är ju jättekul att samla alla dessa. Vi får se vad det blir av dem.


Jag gillar fotot. Jag gillar överlag foto som är så där tagna i stunden. Här syns det ju att vi "hittar på bus". Fast rättare sagt är fotot taget efter att jag låst in på toaletten i min brors hus (ja, jag vet att jag inte fick låsa, för låset var sönder. Men, sedan när jag var färdig och skulle gå ut så sa det bara vips, och så hade jag låst, i stället för som mina reflexer ville, låsa upp) och min bror fått dyrka upp låset med en kniv.


Jag har skrivit texten rakt upp och ner på cardstocken. Om ni tycker att det ser konstigt ut så är det för att jag i datorn har redigerat bort våra fullständiga namn och sådant. Man vet ju aldrig..... Mönsterpapperet till layouten är presentpapperet runt presenten som jag fick av min bror och hans sambo på min senaste födelsedag. Presentsnöret likaså. Jag tyckte det var jätteläckert och kunde inte låta bli att spara det. Det passar ju bra till temat.


Man vet ju aldrig vad som kan användas till scrappningen...




2 kommentarer:

Karin sa...

Härliga färger på layouterna. Gillar ringen av strass! Kattstämpeln jag använt har Annika köpt till mig i Stockholm för några år sedan. Franskt märke, Aladine. Du får gärna låna den.

Jessica sa...

Håller med Karin om att du valt härliga färger. Sak bli spännande att se dina andra ark. Tack för insperationen till kommande projekt.