måndag 31 mars 2008

Vår!?

Helgen har inneburit en massa pyssel men allt annat än scrapping. Visst är det roligt att ge sig in på annat pyssel än man är van vid. Jag har en hel massa olika pysselgrejor liggande. Det är så kul att prova på. Akvareller, smyckestillverkning, lera, handarbete..... Fast oftast är det ändå så att det är och förblir "prova på".....

Så helgen har innehållit:
- Ommålning av förvaringsmöbel.
- Sytt nytt kuddfördral till kudden ovanpå förvaringsmöbeln.
- Börjat virka på en sjal, som blir som jag vill ha den. (eftersom det inte verkar finnas i en enda butik i Malmö)
- Pärlbrickor. Tack för den inspirationen Åsis. Har nu kunnat drömma mig tillbaka till tiden hos dagmamman, där vi byggde pärlbrickor i timmar! Jag, Fredrik, Caroline och Andreas.... och så hmmm vad hette de..... Emil och Jesper... och så fanns ju den där elaka Tobias (hoppas du inte läser detta..... eller rättare sagt hoppas du blivit snäll på vuxna dagar) som tvingade oss yngre att krypa runt på golvet och plocka upp pärlorna du välte ner. Ja, tänk vad man kommer ihåg när man bara får lite tid att tänka på det. Pyssel; vilken terapi.

- Dessutom har jag köpt mig ett par pumps!!!! Praktiska jag har blivit kär i ett par pumps, hur ska detta gå?
Jag tror att våren är här! (MFF ohar allsvensk premiär idag och det är väl ett gott tecken.....)
/frida

5 kommentarer:

Susanne H / snuffehar sa...

Härligt med pysselhelg. Fina pärlplattor du gjort. Själv har jag varit på Gislövträffen i söndags. Supertrevligt! Jag saknade dig där förra gången (hörde att du blivit sjuk). Hoppas vi kan ses där en annan gång. Nästa träff är den 1 maj.

Anonym sa...

Härligt mycket pyssel.
Men jag kan inte ta åt mig äran av pärlplattorna, det måste ha kommit från någon annan :)
Kram

Frida sa...

Men oj så tokigt! Det var ju du Susanne som hade pysslat med pärlor, och jag som var helt säker på att det var Åsis. Förlåt! (skäms lite....)

Karin sa...

Pärlplattor har jag inte kommit igång med!! Spänd på dina pumps...

Lisbet sa...

Jag har opererat mig och har inte åstakommit så mycket på sistone. Men nu känner jag att jag behöver inspiration så jag kör en ordentlig blogrunda för att titta om du skapat något nytt eller hittat på något annat som ger mig inspirationen tillbaka.

Ha en underbar helg