måndag 17 mars 2008

Jag - en pappersnörd?

Nu har jag insett det. Jag pratade med en bekant för några veckor sedan och vi diskuterade olika hobbies; hur nördiga hobbies som finns; hur viktigt det verkar vara för människor att vara samlare osv. Vi skrattade lite och retades lite och jag kunde bara inse det: Jag är precis så nördig som vi pratade om att andra kan vara.

Jag samlar på mig vackra papper. Jag älskar att bläddra bland mina papper, titta på dem, sortera dem, känna på dem....Jag har en hel mängd papper som bara ligger och det har jag inga betänkligheter för. Däremot har jag en hel del papper som jag tycker så mycket om att tanken på att klippa i dem, använda dem är obehaglig! Knäppt, ja, jag vet!

Ytterligare nördtecken: Jag surfar runt på internet och utbrister plötsligt: Åh, American crafts har kommit med en ny kollektion celebrate-papper. Jag använde mitt favoritpapper, American crafts randigt i bland annat grönt och rosa till en layout och köpte då genast två nya så att jag skulle kunna använda ett till och ändå ha ett kvar i min samling. Knappt, ja, jag vet!

Idag fick jag en ny leverans av papper, samtliga American Crafts (är mönstret tydligt). Alla var i vackra färger. Randiga, prickiga, blommiga. You name it. Det är lycka att packa upp dem ochf undera på vad man ska, och kanske vad man inte ska använda dem till.

För er som känner mig och tänker att nu har det nog slagit över så oroa er inte. Bloggen har skruvats lite extra och även kryddats lite. Men bara lite....

/Frida

5 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis i efterskott!
Roligt att du har kommit igång igen, ibland behöver man lägga lite härliga beställningar för att få tillbaka inspirationen.
Jag har tittat in då och då hos dig men då har jag bara fått läsa om den där stormen :)
/Anna

Cecilia sa...

Haha, här är en pappersnörd till!
Hoppas att allt är bra. Hade varit kul att ses snart.

Susanne H / snuffehar sa...

*fnissar*
Jo, nog känner man igen sig lite...

Anonym sa...

Hej,
Jag hänger på scrapnörd- temat.
Men jag är så dålig på att skapa Lo´s om mig själv.
Du får börja skapa så att jag blir inspirerad!
Och sen vill jag se något med ditt joggingsko- avtryck, du får mycket på "Att göra"- listan nu :)
Glad Påsk

Anonym sa...

Mmmmm papper är verkligen underbara! En del kan jag till och med tycka är för fina för att använda... Hur sjukt är inte det?

Kram
Mette