onsdag 19 mars 2008

Glad påsk!

Imorgon börjar påsken! Skönt ska det bli med lite ledighet. Vädrets makter verkar ju vilja att vi alla ska sitta inne och scrappa.

Här kommer en LO som jag gjort i veckan som verkligen var kul att göra. Det är från mitt pågående projekt Årsboken. (Har inte blivit något alster där på länge men äntligen har det lossnat).

Juli månad och min kompis Petra var och hälsade på oss hos mina svärföräldrar med sim sambo och son. (Mina svärföräldrar har en underbar gård i norra Skåne där de driver ett mjölklantbruk). Gabriel (sonen) var helt begeistrad i korna. Jag som själv är ganska rädd för dessa beskedliga men ack så luriga ko-damer, var mycket förvånad över hur modig Gabriel var. Länge stod han vid stängslet och tittade och tittade på hur de betade. Gång på gång pekade han och sa: Koooo, på ett sätt som inte alls matchar vår nordskånska dialekt. När Andreas frågade om han ville följa med ut i hagen och klappa korna så tvekade han inte en sekund utan hand i hand vandrade de ut. (Andreas 190cm och Gabriel 90 cm?) Lilla hariga jag blev så klart nervös. Visst går jag in i hagen någon gång om jag är tvungen men.... Petra och Johan verkade mest nervösa för Gabriels nya vita adidas-skor. Där finns ju en del att trampa i om man inte är van vid att se sig för.

Kameran åkte i alla fall fram och vi fick underbara foton.

Här har vi resultatet. Jag har tagit foto av det eftersom jag inte kunnat scanna, vilket är en annan, längre historia.....

Nu väntar nästa projekt: Scrapnörden i mig, och därefter scraplift av Åsis med mina joggingskor. Jag antar din utaming och ska se vad jag får till.....

/Frida

2 kommentarer:

Karin sa...

Härlig LO! Gillar upplägg och färger. Snygga papper du använt. Spänd på vad du skapar med joggingskorna...

Susanne H / snuffehar sa...

Vilket härligt sommarfoto! Snygg LO i upplägg och pappersval.