måndag 24 mars 2008

En kreativ dag.

Idag har jag suttit inne nästan hela dagen (förutom en joggingtur imorse). Det blåser småsnålt ute och rätt vad man tittar ut så snöar det! Brrr!


Jag gick ut hårt idag och började att sortera scrapprylar. Som jag nämnt tidigare så är mitt scraputrymme minimalt och jag har en tendens att sprida ut mina prylar på allehanda konstiga ställen. (Där det finns plats, helt enkelt...) Jag har lite småplaner på att ta en tur till IKEA nästa helg och göra vid lite. Ska kanske göra ett litet före och efter kollage, precis som alla Inrednings-TV-program värda namnet. Får väl se....


Sedan, när det var städat och fint satte jag igång med mina båda projekt: Pappersnörd och en LO med mina joggingskor (som Åsis inspirerade mig till....)

Här har vi resultatet.






Jag tyckte att med tanke på temat så skulle jag bara använda mig av papper och inte några andra dekorationer. Inte helt enkelt! Dessutom så plockade jag bara ihop ett gäng spillbitar från gamla favortipapper utan tanke på hur de skulle passa ihop. Lite kul.... Det skulle ju vara lite lekfullt, tänkte jag. Resultatet blev väl sådär, men det var roligt att hålla på. Jag hoppas att fler pappersnördar scrappar sina anledningar till varför vi är som vi är!!!


Sedan blev det alltså jogging-tema.




Detta är alltså min scraplift från Åsis. Den var urkul att göra och är min hyllning till världens bästa träningshjälpmedel, Nike-Ipod! Det vill säga: jag har en sensor i skon som mäter steg, gångsträcka, hastighet osv och sedan skickar informationen trådlöst till min Ipod och sedan är där en liten dam som talar om allt detta för mig. (Det återstår 20 minuter..... Din hastighet är 6 minuter per km...) Det är kul att få in detta i min BOK för aldrig i mitt liv hade jag trott att jag skulle börja jogga. Jag som alltid har tänkt att de som är ute i ur och skur och springer km efter km, kan inte ha allt sans i behåll. Framför allt har jag alltid tänkt att om man måste ha mössa och vantar på sig när man springer så ska man inte ge sig ut. Så plötsligt en dag var jag bara där, ute och sprang i regnet och blåsten, med mössa och vantar en tidig lördagsmorgon, och märkte att jag njöt av det! Helt sanslöst! (Men, nej, det där går upp och ner och jag njöt inte när jag efter 8 km vände upp och hade hela Limhamnsvägen framför mig i regn, motvind och 2 plusgrader. Då kan jag känna vad bilisterna jag möter tänker...)


Skoavtrycket är från skorna och är gjort med vanlig stämpeldyna (efter att jag med nål rensat undersidan av skorna......). Om någon skulle göra detsamma, glöm inte att trycka av skoavtrycket, så att det inte råkar hamna på hallmattan sedan.... Papperet är Bazill cardstock och American crafts Kids collection.


Nu är påsken slut och en ny arbetsvecka väntar! Ha en trevlig sådan.


/Frida

4 kommentarer:

Susanne H / snuffehar sa...

Vilka roliga layouter!

Cecilia sa...

Wow, gillar din LO med skoavtryck - coolt ;)

Karin sa...

Härligt med skoavtrycket!!Hela joggingtemat är kul. Du frågade mig efter ett papper jag använt, men har tyvärr inte kommit fram till något svar.

Anonym sa...

Vad roligt att du gjorde skoavtryck- LO´n! Jättefin blev den, gillar joggingspåret runt hela Lo´n också.Sen blev man ju riktigt imponerad av löpningen, vilken hurtbulle du är :)
Nu ska jag inspireras av din Pappersnörd-LO.
Kram från Anna