måndag 8 september 2008

Bröllop.

Förra helgen gifte sig några av våra bästa vänner, och vi var utsedda till att vara toastmaster! Nervöst! Det gick bra, som tur var, men det var inte helt enkelt.

Här kommer korten till brudparet:




Till bröllopet sydde jag en klänning. Jag är "självlärd" när det gäller sömnad och det mesta kommer från Burdas Easyfashion. Mycket bra tidning med bilder precis på hur man ska göra. Perfekt! Klänningen jag hade på bröllopet kom därifrån, men jag hade vågat mig på lite småändringar.
Så, här tänkte jag lägga upp någon bild på den, men det visade sig att vi har ca 100 bilder på brudparet och gäster, men bara ett enda på mig. Det är innan festen ska dra igång och det verkar som om jag har en utmaning i hur mycket man kan släpa på när man är festklädd. Jag tycker mig också kunna se en tendens till stress i blicken, eller... Inte så charmigt men ändå... Dessutom hittade jag en annan bild som också är lite kul. Vi har nämligen ingen helfigursspegel i vår lägenhet, så när jag har nålat upp och provar något får jag alltid ta foto med självutlösare för att kolla så att det ser okej ut. Därför hittar man då och då sådana här foto.
/Frida

4 kommentarer:

Karin sa...

Du är en riktig stjärna på att sy...självlärd eller inte!!!Stressigt att vara toastmaster, men ett hedersuppdrag! Det tycker i alla fall vår tostmaster som vi ska ha på lördag.

Susanne H / snuffehar sa...

Wow, vilken snygg klänning! Vad duktig du är på att sy.

Mia sa...

Vilken fin klänning! Hur snyggt som helst med tyllen nertill! :-D

(Favvis)Maria sa...

sån snygg klänning!