onsdag 21 november 2007

Ännu fler julkort!

Ja, julsäsongen börjar ju närma sig. En säsong som jag älskar! Så nu går det mesta av mitt pysslande i julens tecken. Här har vi några julkort till:



Detta är ett enkelt kort (kommer att behöva ett kuvert till). Jag har dekorerat med QK Marissa, snöflingor från Making Memories och så har jag virat och limmat en silvertråd runt allt. Jag får nog göra ett hållfasthetstest innan jag skickar det...



Ytterligare en tomte. Jag blev så glad när jag hittade lacksigillet. Jag brukar gå på det där med att lacka klappar, men har aldrig lyckats riktigt. Det ser ju enkelt ut, men det slutar bara med att jag kletat runt lack och till slut bränt mig... Nu hittade jag lackstickers på Lagerhaus! Tack!



Enkel variant av julkort, vilket ju kan behövas om man ska tillverka många.



Det här kortet har jag gjort efter Johanna Håkanssons kort i Scrapbooking m.m. november/decmber nummer. Jättekul idé tycker jag. Man "vrider" alltså det för att öppna det. Här är ytterligare en variant.




Trevligt julskapande!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men så många fina kort du har gjort!
Jag har precis börjat med mina julkort idag... Fyra stycken har det blivit än så länge... Men jag har inte hunnit ta kort på dem än.

Kram
Mette

Karin sa...

Massor av nya härliga julkort!!! Snart är vi väl trötta på julkort, trots att julen inte börjat.....

Anonym sa...

Vilken julkortstillverkare du är!
Själv har jag inte gjort ett enda hitills men nu blev jag riktigt inspirerad.
/Anna