söndag 11 november 2007

Jag har blivit utmanad....

Våra goda vänner, Micke och Caroline, har varit hos oss ihelgen. Mycket trevligt!

Som en bakgrund kan jag berätta att under hösten, förra året, tog jag tag i mig själv och började träna löpning (tja... snabb gång och jogging...) Det var riktigt roligt och det resulterade i att jag sprang både Vårruset (under 30 minuter, vilket var mitt mål då) och sedan Hässleholms tjejmil (under 60 minuter, och med mina kära supporters mamma, tvillingbrorsan, hans sambo och lilla guddottern som hejade på mig). Jag var mycket nöjd. Då började Micka och Caroline att prata Göteborgsvarv, vilket de sprungit flera gånger (bara det...). Hittills har jag kunnat slingra mig, och nu var behovet att slingra sig extra stort eftersom jag tappat stinget och inte joggat ordentligt på flera månader. Men, då kom de med information om anmälning, om loppet och med en tidning med info, motivation och annat matnyttigt. Så utmaningen känns som ett faktum! Om ni, Micke och Caroline, går in och läser här så får ni nu veta att utmaningen är antagen, men jag utlovar inga resultat.....
Så här såg det tydligen ut 2007...

Nu har jag i alla fall letat upp ett seriöst förslag till träningsupplägg på 20 veckor med målsättning att klara av att springa en halvmara. 3 löpträningar/vecka, med utgångspunkt att man är nybörjare eller haft ett träningsuppehåll. Känns helt okej. Så alla andra som läser här: Jag behöver så mycket uppmuntran jag kan få, för det känns inte som en lätt utmaning. Är det någon som vill hänga på, så gör vi det tillsammans!

Nu ska jag i alla fall sätta mig med scrappingen i stället. Har ju avverkat det första träningspasset (60 minuters gång, med valfritt antal minuter jogging).

/Frida

Inga kommentarer: