måndag 22 mars 2010

När tiden är knapp.



Jag har lyckats med en LO till!

Just nu har jag ingen arbetsplats till mitt pysslande och det är inte så lockande att ha sakerna frammeliggande. Detta på grund av att det är så otroligt lockande för Lille A. Av samma anledning är det just nu inte aktuellt att pyssla med honom närvaranda. Jag gjorde några kort för ett tag sedan och var koncentrerad på det några minuter, tittade upp och såg då en liten pappersremsa hänga ur mungipan på honom. Jag vet inte hur lång pappersremsan var från början.....

Så, scraptiden varar ungefär en timme inklusive fram och tillbakaplockning och det gäller att vara effektiv och disciplinerad. Ganska kul faktiskt och bra eftersom jag annars tenderar att fastna i bläddrandet av papper (pappersnörden i mig...)Det blir ju inte heller tid för en massa utsmyckning men det passar mig bra. Less kan vara more ibland.

Här kommer så dagens alster. Även den är efter en skiss från Veckans skiss (förra veckans). Materiallistan är som följer:
Bazill cardstock
Around the block - Heart over heels
Around the block - jumping hearts
Quickcuts - Marissa

Härligt att få vara lite kreativ!

/F

2 kommentarer:

Karin sa...

Så söt han är din lille "med-hjälpare"!! Kan precis tänka mig hur det är med allt som måste plockas undan!
Glad Påsk!

susanne´s smulor sa...

Snyggt!
Enkel men ändå helt perfekt...söt liten kille oxå!
kram